English
מוצרים
  • Facebook
  • Google+
  • YouTube
סיגל ירון פסט
  • ראשי
  • אודות
    • סיגל ירון פסט
    • גישת בעקבות הילד
    • שיטת מונטסורי
    • גישות לפיתוח יכולות דרך הדמיון
  • ליווי וטיפול
    • ליווי גני ילדים
    • ליווי הורים לצמיחה
    • ליווי בבית המשפחה
    • טיפול רגשי לילדים
    • טיפול דיאדי
    • הקליניקה
  • בלוג
  • המלצות
  • מפגשים וסדנאות
  • מהתקשורת
  • צרו קשר
  • ראשי
  • אודות
    • סיגל ירון פסט
    • גישת בעקבות הילד
    • שיטת מונטסורי
    • גישות לפיתוח יכולות דרך הדמיון
  • ליווי וטיפול
    • ליווי גני ילדים
    • ליווי הורים לצמיחה
    • ליווי בבית המשפחה
    • טיפול רגשי לילדים
    • טיפול דיאדי
    • הקליניקה
  • בלוג
  • המלצות
  • מפגשים וסדנאות
  • מהתקשורת
  • צרו קשר
סיגל ירון פסט
  • ראשי
  • אודות
    • סיגל ירון פסט
    • גישת בעקבות הילד
    • שיטת מונטסורי
    • גישות לפיתוח יכולות דרך הדמיון
  • ליווי וטיפול
    • ליווי גני ילדים
    • ליווי הורים לצמיחה
    • ליווי בבית המשפחה
    • טיפול רגשי לילדים
    • טיפול דיאדי
    • הקליניקה
  • בלוג
  • המלצות
  • מפגשים וסדנאות
  • מהתקשורת
  • צרו קשר
  • ראשי
  • אודות
    • סיגל ירון פסט
    • גישת בעקבות הילד
    • שיטת מונטסורי
    • גישות לפיתוח יכולות דרך הדמיון
  • ליווי וטיפול
    • ליווי גני ילדים
    • ליווי הורים לצמיחה
    • ליווי בבית המשפחה
    • טיפול רגשי לילדים
    • טיפול דיאדי
    • הקליניקה
  • בלוג
  • המלצות
  • מפגשים וסדנאות
  • מהתקשורת
  • צרו קשר
דיאלוג במקום גבולות
ראשי » בלוג » דיאלוג במקום גבולות

דיאלוג במקום גבולות

מאי 23, 2016 4:40 pm אין תגובות
דיאלוג במקום גבולות

אני רוצה להציע שרוב הפעמים בהם אנו
שמים גבול לילד שלנו,
אנו נותנים מענה טכני התנהגותי
לא רואים את הילד באמת
ומכאן לא באמת מכבדים אותו
קורה שגם אני שמה את הגבול האוטומטי הזה.
אבל בפעמים בהם אני מפתחת דיאלוג
אני באמת מבינה כיצד קידמתי
את האדם החושב שבילדי
את זה שאני מייחלת שיגדל ממנו
ויהיה אדם אנושי וחומל
גם אם כביכול אנו מלמדים את הילד
דרך הגבולות "תוצאות הגיוניות"
כמו שנוהגים לקרוא לגבול בגישה הרווחת להורות
עדיין אין את התייחסות לצורך של הילד
ולמורכבות הענייין.
.
כפי שלא היינו רוצים שהבוס שלנו
יתן לנו עונש כספי כשאנו לא עומדים ביעד
ויגדיר זאת כ"תוצאות הגיוניות"
אלא יתייחס באופן אנושי וינסה לראות דרך
הדיאלוג, את המורכבות כך שדרך זה נלמד לעתיד.
אם הוא חכם, הוא יבין שיחס אנושי ונסיון להבנת
הצרכים שלנו יובילו אותנו להיות עובדים טובים יותר
כך אני מאמינה שכשילד מתנהג באופן מסויים
ישנו צורך שלו שלא נענה.
אם נצליח לקרוא מה הצורך האמיתי של הילד
מהו הרובד הסמוי,
שם נמצא את הפתרון
מה שאנחנו רואים זה את מה שצף
על פני השטח
את ההתנהגות הבעייתית שהיא הסימפטום
אבל לא ראינו את מה שמופיע מתחת
אם נשכיל לקרוא את הקושי של הילד.
ובמקביל, לעשות מסע פנימי ולראות
למה הקושי של הילד מוציא אותנו מהכלים?
לאיזה מקום זה מחזיר אותנו בילדות
ולעמדות שהתפתחו אצלנו?
מה הילד משקף לנו למעשה..
זו חצי הדרך לפתרון הבעיה..
ואז מהמקום הזה ניצור דיאלוג עם הילד
דיאלוג שמקדם שאלות, שפותח לחשיבה
ולא שם את אותם גבולות טכניים שאינם
מלמדים את הילד דבר

« הקודם
הבא »
השארת תגובה

ביטול

מפגש חשיפה
אודות גישת 'בעקבות הילד'

גישה הגורסת כי המפתח לתקשורת הטובה המיוחלת עם ילדינו הוא מפגש מקבל ואוהב עם הילד הפנימי שלנו. בתוך כך יחול שינוי בשיח עם ילדינו לתקשורת דיאלוגית ומשם למימוש הפוטנציאל שלו דרך סקרנותו ומשחקי הדמיון שלו. קרא עוד...

לקבלת המדריכים לחינוך בחיבור לילד הפנימי וכלים למימוש יכולות הילד

הצטרפו לדף הפייסבוק שלי
רוצה להתייעץ? לקבוע פגישה?
דרכים ליצור איתי קשר
052-5051000
sigalyaron@gmail.com
כל הזכויות שמורות 2016 © בעקבות הילד
site by site - בניית אתרים 052-8686645
גלילה לראש העמוד
דלג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס